Тази публикация е продължение от представяне на функциите на преподаване - част 2.
5. Информационно-комуникативни функции:
а) предоставяне на предварителна информация;
б) предоставяне на основна съдържателна информация;
в) предоставяне на допълнителна и консултативна информация;
г) предоставяне на текуща инструктивна информация;
д) съдействие съобразно със ситуацията за междуличностна, личностно - групова, междугрупова комуникация;
е) невербална комуникация;
ж) ориентационна и стимулираща комуникация;
з) общуване за: психично “заразяване”, внушение, убеждаване, подражаване, включване в действия за управление на конфликти, за емпатия, за оказване на подкрепа и п.р.
6. Изследователско – творческа функция за показ и съдействие за овладяване на теоретични и емпирични изследователски методи и модели на учене и опити за творчество.
7. Формиращо-моделиращи функции, които насочват учителя за създаване условия и фактори за постепенно образуване, утвърждаване, моделиране, преобразуване и развитие на различни новообразувания и качества в интелектуално-познавателната, поведенческо-емоционалната и психомоторната сфера на личността в елементарен или строго детайлизиран, в теоретичен или практичен, в законово-символен, в репродуктивен или творчески-изследователски план.
8. Практикоприложни функции за осигуряване на функционални пространства в обучението:
а) формиране на интелектуални, социални и практически умения;
б) решаване на учебни задачи и проблеми;
в) трансфер на знания и умения;
г) създаване на проблемно-изследователски опит у учениците;
д) актуализиране, консолидиране и възстановяване на знания и умения.
9. Възпитателна функция.
10. Функция за развитие и поддържане на метакогнитивния опит – знания за собствените им познавателни възможности, контрол и оценка на собственото познание и постижения.
10. Функция за развитие и поддържане на метакогнитивния опит – знания за собствените им познавателни възможности, контрол и оценка на собственото познание и постижения.
11. Рефлексивна функция – самосъзнание, контрол, самооценка, самокритичност в преподаването.
I. Финалистично-резултативни функции:
1. Контролно-оценъчна функция.
2. Диагностична функция.
3. Прогностична функция.
4. Корективна функция.
II. Административни функции:
1. Регистрираща.
2. Представителна.
3. Отчетна.
Няма коментари:
Публикуване на коментар